Sunday 1 January 2012

KENAPA SAYA PERLU MEDICAL CARD?




Medical Card atau Kad Perubatan adalah satu kemudahan/polisi dari Prudential BSN Takaful. Saya boleh katakan ini adalah perkara pertama yang anda perlu ada sebelum anda membelanjakan gaji anda untuk handphone, bil Astro dan sebagainya. Berikut adalah jawapan saya kepada soalan kenapa saya perlu medical card:

1) Adakah anda yakin yang anda akan SIHAT SELAMANYA?
Zaman sekarang, akibat pemakanan dan gaya hidup yang tak sihat, secara logiknya suatu masa nanti dalam kehidupan kita, kita WAJIB mendapat penyakit seperti kanser (berbagai jenis kanser), diabetes, jantung, buah pinggang dan sebagainya.
Alah, itu adalah ‘orang tua’ punya sakit. Orang muda takkan dapat sakit yang macam tu. Jangan macam tu. Berbagai-bagai penyakit boleh menyerang orang muda juga. Kalau tak, kenapa hospital tak dipenuhi pesakit dari kalangan orang tua sahaja?

2) Tidakkah anda mahu dapatkan RAWATAN TERBAIK untuk sembuhkan penyakit anda?
Bukan saya cakap hospital kerajaan tak bagus. Cuma kalau anda perlukan pembedahan segera tapi perlu ‘beratur’ menunggu giliran, sanggupkah anda? Bila sampai giliran anda, mungkin anda sudah meninggal.

Hospital swasta mempunyai peralatan perubatan yang canggih & doktor yang bagus. Anda cuma perlu bayar sahaja untuk dapatkan servis mereka. Tapi sanggupkah anda membayar kos perubatan yang sangat mahal dengan duit simpanan sendiri?
Kos perubatan SANGAT MAHAL. Kos doktor, rawatan, ubatan, pembedahan, kimoterapi dan berbagai-bagai lagi.
Keluarga sudah bersedih dengan keadaan anda, anda tambah lagi kesedihan mereka dengam bebanan kewangan untuk kos perubatan anda yang tinggi. Mana mereka nak ‘cekau’ duit..
Sebenarnya harga Medical Card ini sama atau lebih kurang dengan harga bil Astro yang anda bayar bulan-bulan…
Keluarga boleh meminta bantuan orang? Persoalannya, BERAPA RAMAI yang mahu menolong? Dan mudahkah? Bolehkah dapat jumlah kos yang dikehendaki? BERAPA LAMA PERLU TUNGGU???

Anda perlukan medical kad sekarang!

Call/sms saya sekarang di 013-4250038(Hasani) untuk dapatkan Medical Card anda sekarang!

No comments:

Post a Comment